In filosofisch gesprek met jeugd, voor kinderen van 7 tot 12 jaar

icon-calendar 8 november

Het filosoferen gebeurt in een veilige omgeving...

Vanaf september wordt er weer gestart met een aantal bijeenkomsten voor kinderen tussen 8 en 12 jaar. Aan de hand van een verhaal gaat filosoof Lucy Roodbol kinderen stimuleren om verder te denken, hun fantasie te gebruiken en zich te verwonderen.
Waarom filosoferen

In een filosofisch gesprek hoeven kinderen niet te raden wat volwassene graag willen horen, maar mogen ze vrijuit spreken en denken.
Door bijzondere en verrassende vragen te stellen voelen ze zich aangemoedigd om over hun eigen ideeën te vertellen. Het is geen vrijblijvend gekeuvel of gefantaseer, er worden ook kritische vragen gesteld. Dat zorgt ervoor dat het gesprek niet alleen leuk, maar ook uitdagend is.
Kinderen kunnen in vrijheid kunnen zeggen wat ze denken.
Inloop vanaf 15.45 uur.

Deelname kost € 3,00

Het filosofisch gesprek is van 16.00 tot 17.00 uur

Contact

Bibliotheek Hilvarenbeek
Achter ’t Raadhuis 2
5081BA Hilvarenbeek

013 505 1281

bibliotheekhilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

Website

Plan je route

Bezoek Hilvarenbeek maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.