Fietsroute langs zichtbare herinneringen 12 km

Gratis toegang

75 jaar vrijheid Hilvarenbeek...

De kern van Hilvarenbeek werd bevrijd op 4 oktober 1944. Voor de families die woonden op het Groot Loo was de oorlog echter nog niet voorbij. Tot 27 oktober 1944 lag hier een frontlinie en werd er fel gevochten. De verhalen uit die tijd zijn opgeschreven en vormen de inspiratie voor deze route.

Deze fietstocht voert je langs sporen van de oorlog. Soms duidelijk zichtbaar, soms moet je weten waar je moet kijken anders zie je ze niet. Daarom is er een beschrijving verkrijgbaar bij de route met uitleg over de bezienswaardigheden zodat je niets mist.

Je start op de Vrijthof, waar de Feniks staat met de namen van 25 oorlogsslachtoffers uit de gemeente. De route is ongeveer 12 km lang. Je kunt hem hier downloaden. Liever een geprinte versie? Kom dan even langs bij Hilvarenbeek Infopunt. Rondom dit thema is er ook een wandelroute en een langere fietsroute van 20 km gemaakt.

Contact

Hilvarenbeek Infopunt
Vrijthof 11

info@bezoekhilvarenbeek.nl

Bezoek Hilvarenbeek maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.